Co jíst a co nejíst? Jak nalézt vodu a připravit jídlo? Jak chytit a stáhnout zvěř? Pojďme to rozebrat do detailů.

Chleba

Příspěvekod sahaw » pát 10. úno 2012 0:41:16

Cim vic si ctu knizky o minulosti,tak nachazim casteji o tom,ze chleba(nemyslim ten dnesni) tvoril hlavni soucast jidelnicku. Da se ric,ze casto byl hlavni zdroj jidla.
Z mensi casti tvoril nahrazkou mouky(hrach,zaludy,rozdrcene bylinky atd.)

Vim,ze casto lidi mysli,ze brambory byl hlavni zdroj,ale u nas se ve vetsim meritku zacli pestovat az v roce cca 1771,kdy kvuli hladu byli privezeny. Diky hladu (nepriznive pocasi na obilniny)se zaclo u nas pestovat brambory.

Pokud nekdo si mysli,ze jidlo predku bude jedine reseni k preziti po VP,tak mi dejte vedet. Stale studuji materialy a urcite chci rozsirit dalsi vedomosti.diky
Esu tinginys.
sahaw
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 816
Registrován: ned 04. pro 2011 19:33:00
Bydliště: Praha/Kolin

Re: Chleba

Příspěvekod Gloch » pát 10. úno 2012 0:51:16

sahaw píše:Cim vic si ctu knizky o minulosti,tak nachazim casteji o tom,ze chleba(nemyslim ten dnesni) tvoril hlavni soucast jidelnicku. Da se ric,ze casto byl hlavni zdroj jidla.
Z mensi casti tvoril nahrazkou mouky(hrach,zaludy,rozdrcene bylinky atd.)

Vim,ze casto lidi mysli,ze brambory byl hlavni zdroj,ale u nas se ve vetsim meritku zacli pestovat az v roce cca 1771,kdy kvuli hladu byli privezeny. Diky hladu (nepriznive pocasi na obilniny)se zaclo u nas pestovat brambory.

Pokud nekdo si mysli,ze jidlo predku bude jedine reseni k preziti po VP,tak mi dejte vedet. Stale studuji materialy a urcite chci rozsirit dalsi vedomosti.diky

Tady je to trochu rozebrané - včetně energetické návratnosti - http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ ... 6#comments - zajímavá je hlavně diskuze pod článkem.
Gloch
 
Příspěvky: 332
Registrován: čtv 29. pro 2011 22:53:23

Re: Chleba

Příspěvekod sahaw » pát 10. úno 2012 1:23:24