Vše o posilování těla a duše.

Historický šerm v PostApo světě

Příspěvekod Al Zheimer » pát 05. dub 2013 16:23:26

Ahoj vespolek. Jsem nováček, ale pilná včelka a přelouskal jsem na tomto fóru už leccos a jsem rád, že ještě hodně zbývá.

Snad mi dovolíte malou poznámku k lidem, kteří mají zkušenosti se scénickým / historickým šermem: šermoval jsem několik let s mečem, sekerou, kladivem a taky dýkou. A nedávno, když jsem začal učit syna s tesákem, mi došlo, že všechny ty zkušenosti jsou pro reálný boj asi zhola nanic. Souboje pro diváky prostě nelze srovnávat s reálným bojem, klasicky třeba ta dýka, souboj šermířů je plný úhybů, výpadů, pěstních a jiných kontaktů a divákovi se má líbit a šermíře má bavit. Opravdový boj s chladnou zbraní je, dle mého, spíš věcí rychlé a drtivé akce s cílem buď útočit a rychle vyřídit soupeře, nebo se bránit a rychle vyřídit soupeře, což je o poznání horší, protože proti vám stojí i moment překvapení. Zkušenosti ze šermu tudíž považuji za velmi obtížně přenositelné do PA světa.

Prosím nekamenovat :-)
Al Zheimer
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát 15. úno 2013 9:57:27

Re: Historický šerm v PostApo světě

Příspěvekod Vladius » pát 05. dub 2013 16:49:13

Ahoj, vítej na PostApo.cz! Souhlasím s tebou, v reálu "souboje" budou trvat vteřiny, maximálně desítky vteřin a cíl bude skoro vždy jediný - zabít/těžce zranit a utéct.
P.S. Moc hezký nickname! :D
http://PostApo.cz/ - Jednou se to stane! Připrav se, čti PostApo.cz!
Vladius
Uživatelský avatar
Administrátor
 
Příspěvky: 884
Registrován: stř 02. zář 2009 12:18:12

Re: Historický šerm v PostApo světě

Příspěvekod stepan-hawk » pát 05. dub 2013 19:38:38

Zajímavý nickname.