Jak vyřezat lžíci, postavit kánoe, nebo vyrobit mini jaderný reaktor? Diskutujte o tom tady!

Elektřina

Příspěvekod Gloch » pát 13. led 2012 19:50:01

Je tu někdo, kdo se vyzná v elektroinstalacích? Napadla mě taková kombinace - pro výpadky proudu - 12V autobaterie doplněná měničem napětí např. http://www.mulac.cz/12v-na-230v-dc-ac/m ... stupem.htm a pro případ dlouhodobého výpadku proudu doplněná např. panelem
http://www.deramax.cz/fotovoltaicky-sol ... 060-c-959/ po nějaké době by ten panel nahromadil v baterii elektřinu, která by se pak dala použít např k pohonu mražáku. Jestliže při namražení vydrží 48 hodin udržet teplotu pod bodem mrazu, tak by se za tu dobu mělo nahromadit dost energie. Zatím jsem to nepropočítával - jen na hrubo z hlavy a nejsem odborník na elektro - jde ni jen o ten nápad. Myslím, že by to bylo jednodušší než kupovat elektrocentrálu a zajišťovat pro ni palivo.
Gloch
 
Příspěvky: 332
Registrován: čtv 29. pro 2011 22:53:23

Re: Elektřina

Příspěvekod Gloch » pát 13. led 2012 23:35:06

Gloch píše:Je tu někdo, kdo se vyzná v elektroinstalacích? Napadla mě taková kombinace - pro výpadky proudu - 12V autobaterie doplněná měničem napětí např. http://www.mulac.cz/12v-na-230v-dc-ac/m ... stupem.htm a pro případ dlouhodobého výpadku proudu doplněná např. panelem
http://www.deramax.cz/fotovoltaicky-sol ... 060-c-959/ po nějaké době by ten panel nahromadil v baterii elektřinu, která by se pak dala použít např k pohonu mražáku. Jestliže při namražení vydrží 48 hodin udržet teplotu pod bodem mrazu, tak by se za tu dobu mělo nahromadit dost energie. Zatím jsem to nepropočítával - jen na hrubo z hlavy a nejsem odborník na elektro - jde ni jen o ten nápad. Myslím, že by to bylo jednodušší než kupovat elektrocentrálu a zajišťovat pro ni palivo.

Dal by s z toho nabíjet i mobil - nabíječky na 12V jsou běžně dostupné, a popř. další věci jako baterie do radia. ručka - tedy přenosná vysílačka nebo třeby svítilna.
Gloch
 
Příspěvky: 332