od Tommy-K » ned 22. dub 2012 20:14:32
Tak statisticky nejlépe dopadá zadní část letadla,pokud myslíme velké dopravní letouny, ale není to rozhodně pravidlem, jistě jste viděli spoustu obrázků leteckých neštěstí. Co si budeme povídat když už letadlo vážně padá natvrdo dolů, je jen dost malá šance na přežití,už proto,že z letadla toho po dopadu a následném téměř jistém výbuchu většinou moc nezbude. Ale pokud budeme předpokládat jen veliké komplikace,typu nouzové přistání na vodě,bez podvozku apod,kde jsou šance rozhodně větší, myslím že před něčím takovým letadlo vypouští i palivo takže by mělo být i menší riziko výbuchu, tam bych viděl šance větší. A co bych udělal pro maximalizaci svých šancí? Určitě dobře si zapamatovat nouzové východy pokud nesedím rovnou u něj a třeba si spočítat kolik je to sedaček od mé,aby se tam dalo snáze dostat potmě,nebo když letadlo skončí břichem vzhůru, ani tak by nebyla legrace se tam dostat přes popadanou bagáž, nemluvě o dalších lidech kolem,k tomu asi bude výhodnější sedět do uličky . Během letu se doporučuje mít stále zapnutý pás, zvlášť když třeba spíte, když už nic nevyrazíte si při turbulenci zuby o sedačku před vámi:-) Oblečení bych volil nějaké pohodlné, ve kterém se dá dobře pohybovat a asi ne moc z umělých materiálů,které se při žáru rády spékají, a kdyby se letělo přes místa kde je chladno, vzal bych si na palubu asi ještě nějaký další svršek, větrovku, fleecovku,něco takového co by mohlo venku pomoct udržet se v teple. Asi velký problém by byl udržet si chladnou hlavu abych dokázal jednat správně a rychle,protože po tom dopadu o rychlost dost půjde o takovýhle zážitek asi nikdo nestojí.Ještě mě napadá, že sám netuším, jestli bych byl schopen se třeba snažit pomoci někomu jinému a tím snižovat šance své,nebo se dral k východu i kdybych při tom měl šlapat po ostatních, protože to musí být takový šok, že se neodvažuji odhadnout reakci vlastní,natož ostatních. A ač to může znít ošklivě přeci jen hrdinů jsou plné krchovy...