Kde a jak se schovat před přeháňkou? Jak vybudovat úkryt, salaš nebo rovnou zemljanku či protiatomový úkryt? To vše najdete zde.

Staré opuštěné hrady,tvrze,zříceniny v lesích

Příspěvekod Apaji a Hugo z hor » ned 05. úno 2012 17:00:31

Ahojky, jsme s manželem "staří šermíři" a čundráci. Víme, že se "to" blíží. Máme střelné zbraně, připravujem se, letos to budou zásoby, hodlám zpracovat veškeré ovoce na marmelády a sirupy, nadělat lečo, naložit zelí apod. Žijem na baráku, sklep je ze železobetonu - šance tu jsou. Nicméně přece jen pro případ nutnosti útěku, co říkáte na možnost vybrat si starou tvrz, zříceninu (vesměs jsou na kopcích v lesích, o spoustě z nich už nikdo ani neví, turisticky jsou nezajímavé)? Často mají ještě v pořádku sklepení, stojí část obvodových zdí - přístřeší se tak dá zvládnout snadněji než stavět na zelené louce, potraviny se dají uchovat ve sklepích v chladu a temnu, dřevo na topení všude kolem (na studny jsem laik, ale co zkusit vyčistit studny, co v takových místech byly a jsou momentálně zasypány?) - a i kdyby ne, pár lesních potůčků, pramenů, říček se v okolí vždycky najde. Táboříme po lesích a vždy máme na dosah vodní zdroj. Možná by se taková tvrz bránila lépe než domek nebo zemljanka, proto byly vybudovány na takových místech. Nachystat pár klád a balvanů k obraně a "jen" to spustit dolů, pár pastí v okolí....nechci to malovat moc jednoduše. Samozřejmě chtělo by to odejít se skupinkou lidí. Jen jsem chtěla nadhodit další možnosti k prozkoumání a popřemýšlení. V těžkých dobách se lidé z vesnic stahovali na hrady, takže je mi jasné, že lidi z vesnice Hukvaldy nakráčí na hrad. Spíš mě zajímají malé skryté tvrze, které jsou nezajímavé a opuštěné. Co vy na to? Apaji
Apaji a Hugo z hor
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 73
Registrován: ned 05. úno 2012 16:40:35

Re: Staré opuštěné hrady,tvrze,zříceniny v lesích

Příspěvekod sahaw » ned 05. úno 2012 17:07:26